Warsztaty
''Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy''
Warsztaty
''Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy''
Dziękujemy za zainteresowanie naszym wydarzeniem!
Pod koniec września zaprosiliśmy Was na bezpłatne warsztaty "Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy", organizowane w ramach projektu "Internetowe Rewolucje dla Firm" przy współpracy z Biurem Pełnomocnika Prezydenta ds. Inwestorów Kluczowych i Zatrudnienia, Koszalińską Izbą Przemysłowo-Handlową (Koszalin), oraz Północną Izbą Gospodarczą (Szczecin). Cieszymy się, że spotkania okazały się takim sukcesem, osiągając największą liczbę uczestników (Koszalin) oraz największą liczbę zgłoszeń na indywidualne konsultacje (Szczecin) spośród wszystkich dotychczasowych spotkań dla przedsiębiorców zrealizowanych przez Karolinę Maj i jej zespół!
Na naszym profilu na Facebook znajdziesz kilka zdjęć z warsztatów w Koszalinie i Szczecinie, oraz relację z koszalińskiej edycji w tygodniku "Miasto". Poniżej w skrócie przypominamy omówione tematy oraz zaprezentowane narzędzia. Mamy nadzieję, że zobaczymy się z Tobą podczas naszych kolejnych spotkań!
O projekcie
"Internetowe Rewolucje dla Firm" to inicjatywa mająca na celu wsparcie przedsiębiorców w wykorzystaniu potencjału Internetu do zdobywania nowych klientów, posiadająca formę bezpłatnych indywidualnych konsultacji. Organizatorem jest Google Polska przy współpracy ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców, a na koordynatora w województwie zachodniopomorskim wyznaczony został Zachodniopomorski ZPP. Więcej informacji o projekcie znajdziesz na stronie www.bitly.com/IRdlaFirm.
Na czym to polega?
- Zgłaszasz udział poprzez stronę www.bitly.com/RejestracjaIR [do 31 grudnia 2018!]
- Jeden z 30 dedykowanych Doradców kontaktuje się z Tobą i umawia spotkanie w dogodnym dla Ciebie terminie
- Doradca analizuje potrzeby Twojej firmy oraz jej dotychczasowe działania w Internecie
- Podczas konsultacji Doradca odpowiada na Twoje pytania oraz przedstawia możliwości wykorzystania Internetu w Twojej firmie
- Wspólnie z Doradcą opracowujecie strategię, a po spotkaniu otrzymujesz notatkę ze wskazówkami i opracowanym planem działania
- Jeszcze przez 3 miesiące od zakończenia spotkania Doradca bezpłatnie wspiera Cię w realizacji planu
O czym mówiliśmy podczas warsztatów?
Daj się znaleźć tym,
którzy Cię szukają!
Daj się znaleźć tym,
którzy Cię szukają!
Zaprezentuj ofertę na stronie internetowej
Nie masz swojej strony internetowej? Możesz stworzyć bezpłatną stronę typu "one-page" w domenie z końcówką ".business.site" za pomocą prostego w obsłudze kreatora dostepnego w ramach usługi Google Moja Firma. Za jego pomocą możesz łatwo dodać np. galerię zdjęć, sekcję z godzinami otwarcia, czy przycisk typu "Call To Action" (np. "Zadzwoń teraz", "Znajdź nas")
Sprawdź obecność w wyszukiwarce
Jak sprawdzić pozycję swojej firmy w wynikach wyszukiwania? Aby uniknąć personalizowania wyników przez wyszukiwarkę (czyli wyświetlenia "zafałszowanej" pozycji wynikającej np. z Twoich częsych odwiedzin na własnej stronie), przed wpisaniem słów kluczowych przejdź do trybu prywatnego (incognito) w swojej przeglądarce. Teraz widzisz, na jakiej pozycji naprawdę znajduje się Twoja firma.
Zadbaj o tytuł i opis strony
Zależy Ci na jak najlepszej pozycji Twojej strony? A może wyszukiwarka pokazuje tytuł i opis niezgodny z treścią Twojej witryny? Upewnij się, że masz właściwie uzupełnione tzw. "meta tagi" - "title" (tytuł - rekomendowane poniżej 70 znaków) i "description" (opis - rekomendowane poniżej 156 znaków), w sposób właściwie (i uczciwie) prezentujący jej zawartość. Jak to zrobić? Zaglądając do źródła strony (skrót klawiaturowy Ctrl+U), lub - jeśli dysponujesz przeglądarką Chrome - w nieco prostszy sposób za pomocą rozszerzenia SERP Preview Tool.
Dodaj linki podstron
Chcesz, aby wyszukiwarka wyświetlała linki do dodatkowych podstron pod głównym odnośnikiem do Twojej strony? Zadbaj o przejrzystą budowę strony, a następnie stwórz tzw. "mapę witryny" i zgłoś ją do Google za pomocą Google Search Console.
Bądź dostępny
dla użytkowników lokalnych
Bądź dostępny
dla użytkowników lokalnych
Docieraj do klientów w pobliżu
Jak zwiększyć dostępność dla lokalnych wyszukiwań? Tworząc konto w usłudze Google Moja Firma zyskujesz nie tylko możliwość stworzenia strony, ale również wizytówkę firmy z odnośnikiem do Twojej strony na Mapach Google oraz w wynikach wyszukiwania (wraz z możliwością dodawania zdjęć i tworzenia komunikatów, tzw. "wpisów" - np. ofert, wydarzeń - widocznych bezpośrednio przy profilu Twojej firmy). Dzięki temu Twoja firma może pojawić się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania dla użytkowników z okolicy.
Odzyskaj utracony dostęp do wizytówki
Twoją wizytówkę tworzył zewnętrzny wykonawca, i teraz nie masz do niej dostępu? Możesz odzyskać dostęp, wykorzystując opcję "Zgłoś prawo do tej firmy". Oczywiście konieczne będzie udokumentowanie Twojego prawa do wizytówki.
Reaguj na opinie klientów
Obawiasz się możliwości publicznej oceny Twojej firmy w Internecie? Niepotrzebnie! Im więcej opinii posiada Twoja wizytówka w Google Moja Firma, tym większa wiarygodność Twojej firmy - a co za tym idzie, wyższa pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Również na te negatywne warto reagować - chociażby krótkim tekstem zawierającym zwroty takie jak:
- "Dziękujemy za informację zwrotną"
- "Będziemy o tym pamiętać"
Dodaj firmę do katalogów
Chcesz uwiarygodnić swoją firmę oraz polepszyć jej pozycję? Dodaj ją do czołowych katalogow, takich jak np. Zumi, Panorama Firm, lub PKT.
Czy pamiętasz
o użytkownikach mobilnych?
Czy pamiętasz
o użytkownikach mobilnych?
Pamiętaj o ruchu mobilnym
Czy wiesz, że systematycznie zwiększa się udział ruchu mobilnego w globalnym ruchu internetowym? W przypadku niektórych branż stanowi on już - niekiedy zdecydowaną - większość. Zadbanie o dostępność dla użytkowników mobilnych nie stanowi już wyboru, a - konieczność.
Dostosuj stronę do urządzeń przenośnych
Twoja strona nie jest jeszcze responsywna? Może to negatywnie wpłynąć na jej pozycję. A jak sprawdzić responsywność? Za pomocą narzędzia Test optymalizacji mobilnej dowiesz się, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych i czy występują problemy z jej wczytywaniem.
Nie zapomnij,
że liczy się szybkość!
Nie zapomnij,
że liczy się szybkość!
Zwróć uwagę na czas ładowania
Wolno ładująca się strona? To kolejny czynnik mogący zaszkodzić Twojej pozycji. Szybkość ładowania się strony - zarówno desktopową, jak i mobilną - sprawdzisz za pomocą narzędzia PageSpeed Insights.
Skorzystaj
z płatnej reklamy
Skorzystaj
z płatnej reklamy
Pokaż się nad wynikami wyszukiwania
Chcesz, aby Twoja firma pojawiła się nawet nad wszystkimi wynikami, nawet tymi z Map Google? Skorzystaj z płatnej reklamy w usłudze Google AdWords. Możesz zadecydować, czy chcesz płacić za kliknięcia, wyświetlenia (dostępne tylko dla tzw. "sieci reklamowych"), czy konwersję, oraz określać maksymalne stawki dla poszczególnych słów kluczowych. Masz również możliwość ograniczenia wyświetlania reklam do konkretnego obszaru.
Zaprezentuj swoje produkty
Myślisz o promowaniu swoich produktów? Płatne narzędzie Google Merchant Center pozwala na dodanie produktów do wyszukiwarki cenowej, dzięki czemu za pośrednictwem usługi Zakupy Google pojawiają się one na szczycie wyników wyszukiwania. Tu również samodzielnie określasz stawki za kliknięcia.
Zareklamuj się w social media
Czy wiesz, że reklama na Facebook pozwala na niezwykle precyzyjne określanie grupy odbiorców? Możesz ograniczać wyświetlanie swoich reklam do wybranych obszarów, przedziałów wiekowych, płci, czy zainteresowań, oraz określać, za co chcesz płacić: kliknięcia, wyświetlenia, czy polubienia (w tym czy promujesz pojedynczy post, swój fanpage, czy stronę internetową).
Czy analizujesz to,
co robisz?
Czy analizujesz to,
co robisz?
Zobacz, kto odwiedza Twoja stronę
Chcesz wiedzieć, skąd pochodzi ruch na Twojej stronie? Narzędzie Google Analytics pokaże, czy są to wyniki organiczne, social media, czy może reklamy AdWords.
Monitoruj obecność w social media
Chcesz wiedzieć, czy i co o Tobie mówią? W płatnym narzędziu Brand24 możesz ustawić przeszukiwanie social media pod kątem swojego imienia i nazwiska, nazwy firmy oraz marek (lub słów kluczowych związanych z Twoją branżą). Dzięki temu możesz podziękować za opinię, zaoferować specjalny rabat czy inny rodzaj indywidualnej zachęty.
Jeśli myślisz
o eksporcie
Jeśli myślisz
o eksporcie
Dowiedz się, jaki potencjał ma Twoja oferta
Zastanawiasz się, ile osób poszukuje Twojego produkty za granicą? Narzędzie analizy rynków - Google Global Market Finder - za pomocą Tłumacza Google analizuje liczbę zapytań dla słów kluczowych w poszczególnych państwach.
Sprawdź, z jakim typem klienta masz do czynienia
Nie wiesz, czy jesteś "kompatybilny" z klientami z danego państwa? Narzędzie Consumer Barometer [EN] przedstawi Ci zachowania zakupowe w różnych krajach, w tym co kupują jego mieszkańcy, jaki jest udział ruchu mobilnego, a nawet jak przebiega proces podejmowania decyzji zakupowych.
Gdzie
zdobywać wiedzę?
Gdzie
zdobywać wiedzę?
Znajdź narzędzia dla siebie
Chcesz mieć "pod ręką" wszystkie wymienione tutaj narzędzia? Znajdziesz je na specjalnie przygotowanej podstronie www.bitly.com/przydatne-narzedzia
Stwórz swój indywidualny plan nauki
Czy wiesz, że "Internetowe Rewolucje dla Firm" to również darmowy kurs online? Masz do dyspozycji 23 tematów w postaci 89 krótkich, przystępnych filmów z transkryptami, prezentujących jak wykorzystywać internet do rozwoju Twojej firmy. Możesz zapoznać się z nimi wszystkimi, lub stworzyć swój indywidualny plan nauki. Na zakończenie, jesli zdecydujesz się przystąpić do egzaminu końcowego, masz szansę otrzymać certyfikat od Google.
Zdobywaj wiedzę gdziekolwiek jesteś
Wolisz uczyć się "w biegu"? Możesz rozwijać wiedzę o marketingu internetowym we własnym tempie i zgodnie ze swoim harmonogramem, korzystając z bezpłatnych aplikacji "Learn Digital", dostępnych do pobrania w Google Play oraz App Store.
Umów się na bezpłatne indywidualne konsultacje
Nie korzystałeś jeszcze z programu bezpłatnych konsultacji w ramach "Internetowych Rewolucji dla Firm"? Pamiętaj, że udział możesz zgłosić tylko do końca roku! Zarejestruj się na www.bitly.com/RejestracjaIR, a Doradca "Internetowych Rewolucji" wkrótce skontaktuje się z Tobą, aby umówić spotkanie w odpowiadającym Tobie terminie.